
En liten status fra en liten startup
Viktig info: det kan bli tomt på lager denne sesongen...
Fornøyde brukere og glade barn
Etter fem sesonger kan vi si at Skeasy gir gode opplevelser og fornøyde turer. Se noen eksempler her:
Skeasy-salget hittil
I 2018 fikk vi levert 1000 Skeasy på lager. Håpet var å selge de ut på 2-3 sesonger. Fasit er at det har tatt fem sesonger å selge mesteparten. Tre sesonger med litt over hundre, en sesong med tohundre, og korona-sesongen med firehundre solgte Skeasy’er. Og nå er det femti igjen på lager.
Snart tomt
Vi har valgt å ikke produsere ny leveranse til 2023/24 sesongen selv om vi regner med å gå tom før den er over. Så ikke nøl med å bestille for å være rustet når det butter for smårollingen på skitur. Skeasy sikrer en god opplevelse for store og små.
Hvorfor ikke bestille flere til denne sesongen?
En kombinasjon av økonomi og kapasitet til å sette i gang, -og følge opp produksjon, gjør at vi utsetter bestilling til neste sesong. Med lite på lager i år har vi valgt å redusere på markedsføringskostnader framover for å bygge opp midler til ny bestilling. Priser på alt har økt, og leveringstiden til lager i Norge er på 5 måneder.
Hvorfor bestille flere til neste sesong?
Tilbakemeldingene fra kundene er veldig gode. Skeasy er patentert internasjonalt, og har solgt jevnt godt fra den lille nettbutikken skeasy.no. Marginen på produktet er bra, og det er derfor all grunn til å mene at Skeasy er et produkt som gir verdi til brukerne i form av gode opplevelser i naturen.
Skeasy på sikt
Det har vist seg krevende å drive butikk med bare ett sesongprodukt som selger i moderat volum. Det er derfor et mål å overlate Skeasy til en produsent eller en merkevare som kan inkludere Skeasy i sitt sortiment. Om du kjenner noen aktuelle, tips dem gjerne.
Ha en fin vinter!
Og husk, det kan bli tomt for Skeasy, ikke bare i Norge, men i verden, i løpet av de neste månedene.